Meer weten?

Neem contact op met onze marketing afdeling via marketing@lucrasoft.nl

Inspelen op veranderingen in de business-to-businessmarkt met Marketing Automation

De business-to-businessmarkt is sterk aan het veranderen. In het verleden verliep het verkoopproces vooral van koper naar verkoper. Tegenwoordig is dit steeds meer van verkoper naar koper. De klant moet centraal staan en de onderneming moet behulpzaam zijn. Personalisatie speelt hierbij een steeds grotere rol. Oftewel: het inspelen op de voorkeuren van je klanten.

De wereld van B2B is aan het veranderen. De koper staat centraal en het verkoopproces moet aansluiten op de manier waarop klanten en prospects zich oriënteren en uiteindelijk tot aankoop overgaan. Uit onderzoek blijkt dat 94% van de bedrijven aangeeft dat personalisatie cruciaal is voor toekomstig succes. Om personalisatie aan te kunnen bieden aan je klanten, verdiepen steeds meer bedrijven (wereldwijd) zich in een vrij nieuwe technologie genaamd Marketing Automation. De definitie van Marketing Automation:

Marketing Automation is een automatische inrichting van het marktbewerkings- en leadgeneratieproces met als doel het genereren van leads, verhogen van de conversie en het bewerken van prospects.

 

Marketing Automation bevat meerdere functionaliteiten om leads te genereren. Het grootste voordeel van Marketing Automation is dat alles in één systeem zit en aan elkaar is gekoppeld. Ook het CRM-systeem is gekoppeld aan de Marketing Automation software. Het CRM-systeem wordt hierdoor continue aangevuld met informatie die wordt verkregen uit de online marketingactiviteiten. Met deze informatie kan de onderneming beter inspelen op de voorkeuren van de klant, waardoor de onderneming beter en vaker relevant kan zijn voor de (potentiële) klant.

Content is een essentieel onderdeel van Marketing Automation, het een kan niet zonder het ander. Content kan op veel manieren worden toegepast: nieuwsartikelen, blogs, whitepapers, video, etc. Er zijn verschillende mogelijkheden om de content onder de aandacht te brengen: SEO (search), e-mail, advertising of offline. Niet alleen door het creëren van content, maar ook door het combineren van verschillende tactieken kan je uiteindelijk leads genereren en deze converteren naar klanten.

Terug

© Lucrasoft ICT Groep 2017 | De Zelling 8 Hendrik Ido Ambacht | Disclaimer | Leveringsvoorwaarden