Prachtige innovatie bij Karwei

Bouwmarkt Karwei slaat met de recent geopende winkel in Uden een nieuwe weg in. De winkel richt zich op vrouwen en maakt slim gebruik van allerlei innovaties om producten zo goed mogelijk te presenteren. “Je zult bij ons straks minder mannen in een overall met verfvlekken zien en meer vrouwen dan in andere bouwmarkten’’, aldus directeur Machiel van der Sluijs van Karwei.

“We moesten onze strategie aanpassen. Het aantal vierkante meters bouwmarkt in Nederland is vrij groot. Om onderscheidend te blijven, kiezen we er nu voor meer een specialist in woningdecoratie te zijn dan een traditionele bouwmarkt’’, zegt Van der Sluijs.*

Voor het presenteren van een assortiment met al zijn variaties op een beperkt aantal meters is een visualisatieoplossing hét perfecte middel. In de bouwmarkt in Uden staan grote touchscreens met een op maat ontwikkelde oplossing die gebruik maakt van de Picario visualisatiemotor. Hiermee kunnen klanten vloeren, behang en verf levensecht weergeven in een ruimte. Zo krijgen zij een nog beter beeld van hoe het gewenste product er in het echt uit ziet.

Met onze jarenlange ervaring op het gebied van e-commerce, retail- en visualisatieoplossingen weten we dat hoe dichterbij je een product  brengt, hoe meer twijfel je wegneemt en de consument overtuigd zal zijn dat dit het juiste product voor hem is.

 

Resultaat bekijken

 

Voor deze oplossing maken bij gebruik van de visualisatiemotor van Picario.
* Bron:
http://www.telegraaf.nl/Karwei wordt vrouwelijker

 

 

Karwei touchscreen

Wil je meer weten over dit project? Lees hiernaast dan meer over onze aanpak en het realiseren van de gestelde doelen of neem contact met ons op om kennis te maken en een goede kop koffie te drinken.

Je kan ons bereiken via online@lucrasoft.nl of op 078-6811501.

SITUATIE

Bouwmarkt Karwei slaat een nieuwe weg in met een visualisatie pilotproject in een nieuwe winkel in Uden. De bouwmarkt gaat zich richten op vrouwen en verlegd daarmee de focus van bouwmarkt naar specialist in woningdecoratie. De nieuwe winkel moet een inspiratiebron zijn voor het verbouwen en inrichten van je huis.

 

DOEL

Het doel is de realisatie van een visualisatietool waarmee consumenten zowel online als instore zelfstandig een stijlkamer in kunnen richten. Gebruik makend van het assortiment van Karwei krijgt de consument zo een goed beeld van de mogelijkheden en kleurcombinaties.

Wanneer de gebruiker een stijlkamer heeft ingericht, kan hij het eindresultaat naar zichzelf (of een ander) sturen om er nog eens rustig over na te kunnen denken of wordt er een boodschappenlijst gemaakt waarmee de gewenste producten direct aangeschaft kunnen worden.

 

PROBLEEM

De realisatie van de visualisatietool bij Karwei brengt verschillende uitdagingen met zich mee.

Ten eerste is het lastig om een grote collectie met veel variaties in zijn volledigheid te tonen. Om je het uiteindelijke product in een kamer voor te stellen is nog veel lastiger. De twijfel die hierdoor kan ontstaan, beïnvloedt het aankoopgedrag van de consument.

Daarnaast zijn de verschillende productgroepen allemaal individuele eilanden. Er is een slechte onderlinge aansluiting van assortimentsgroepen. Dat is lastig, omdat de keuze voor een vloer, kleur verf of behang grote invloed heeft op elkaar en op andere elementen zoals vloerkleden, raamdecoratie etc. Pas als je het complete plaatje voor je hebt, kan je een goede, weloverwogen keuze maken.

Ten slotte is er ook een uitdaging van praktische aard. De technische integratie van een nieuwe oplossing kan binnen een grote onderneming een grote organisatorische uitdaging zijn.

 

OPLOSSING

Er is bij deze pilot bewust gekozen voor een pragmatische aanpak. De nadruk moest komen te liggen op een eenvoudige oplossing die inspireert. Dit hebben wij gerealiseerd door een inspiratietool te ontwikkelen die toegankelijk is voor de klant. Daarbij wordt rekening gehouden met de beschikbare ruimte in de showroom.

Thijs Schouten, Manager e-Commerce is enthousiast over de pilot in Uden“We zien dat de eerste reacties op de tool positief zijn. Het biedt klanten in de winkel de mogelijkheid om langs te schappen te lopen, te kijken wat ze mooi vinden, om dat vervolgens te tonen in één ruimte.” 

Op verschillende plekken in de winkel kan een (touch)scherm worden geplaatst. Voor de pilot in Uden is gekozen voor een 50” scherm verwerkt in een wand en een 40” scherm verwerkt in een tafel. De inspiratietool draait op deze schermen en toont 3D getekende stijlkamers. Deze zijn vormgegeven en gerendeerd op basis van input van Karwei. In deze kamers kunnen producten gevisualiseerd worden.

“Wat een groot voordeel van deze oplossing is, is dat het mogelijk wordt om te tonen welke implicaties keuzes hebben. Klanten kunnen real-time zien wat het effect is van een bepaalde combinatie vloer, behang en raamdecoratie. Zo krijgen ze echt een goed beeld bij wat misschien wel hun nieuwe woonkamer wordt.”

Ten slotte is de oplossing zo ontwikkeld dat het een minimale belasting vormt voor ICT-afdeling van Karwei en is hij aangesloten op reeds bestaande Karwei tools zoals de mailing en de app. De datavoorziening van de tool is vereenvoudigd tot het periodiek inlezen van bestanden.

 

RESULTAAT

De oplossing legt de link tussen instore en online, tussen productcategorieën en collecties en biedt een prachtige gebruikerservaring. Consumenten kunnen in de pilotstore in Uden zelf aan de slag met de producten van Karwei om zo hun favoriete look en feel te creëren in één van de 3D-stijlkamers. Door de producten naast elkaar te tonen en een goed inzicht te geven in het eindresultaat wordt twijfel bij aankoop gereduceerd.

“Ons belangrijkste doel bij de ontwikkeling van deze tool was het inspireren van onze klanten en dat is zeker gelukt. Door gebruik te maken van 3D modellen wordt het daarnaast mogelijk om de stijlkamers perfect af te stemmen op lopende campagnes. Zo vormen onze uitingen één geheel.”

De inspiratietool sluit naadloos aan bij de Karwei app, doordat bij de gekozen producten QR-codes getoond worden. De gebruiker visualiseert een product in de stijlkamer en ziet de details van het product in de Karwei app. Zodoende is de inspiratietool geen op zichzelf staande oplossing, maar onderdeel van het complete aanbod van Karwei, zonder een extra belasting voor de ICT-afdeling te vormen.

 

TECH

Technieken en tools:

•    3D visualisaties van stijlkamers
•    Digitalisaties van producten en dessins/kleuren
•    SPA architectuur
•    Angular + HTML5 front-end
•    Webcore
•    Picario’s visualisatiemotor
•    LUDACO

© Lucrasoft ICT Groep 2017 | De Zelling 8 Hendrik Ido Ambacht | Disclaimer | Leveringsvoorwaarden